Informacje dla klienta
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbiorców
Biuro Obsługi Klienta
Dla wygody klientów, w celu szybkiego i sprawnego załatwienia Ich spraw działa biuro obsługi klienta, mieszczące się w siedzibie spółki przy ul. Ustronie 2a w Brodnicy.
Biuro to czynne jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pomiędzy 7.00 a 15.00 .Sprawy przyjmowane są w formie ustnej, telefonicznej, pisemnej, a także drogą elektroniczną i każda z nich załatwiana jest bez zbędnej zwłoki. Pisemne odpowiedzi przesyłane są w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty wpływu pisma do Spółki.
Sprawy dotyczą głównie następujących zagadnień:
W przypadku spraw zgłaszanych osobiście pracownik biura obsługi klienta stara się załatwić sprawę na miejscu. Sprawy obejmujące szersze spektrum zagadnień np. dotyczące specyficznych zapisów w umowie lub inne np. wymagające decyzji osób z kierownictwa Spółki załatwiane są po przeprowadzeniu koniecznych konsultacji, analiz lub uzgodnień, w zależności od specyfiki rozpatrywanej sprawy.
Naliczenie należności za usługi
Podstawą naliczenia należności za usługi świadczone przez MPWIK Sp. z o.o. tj. dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków są wskazania wodomierzy lub urządzeń pomiarowych. Na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych wystawiane są faktury dla odbiorców z uwzględnieniem aktualnych taryf i warunków dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miasta Brodnicy.
Zapłata należności za usługi
Płatności wynikające z faktur mogą być dokonywane w następujących formach:
Ekspertyza wodomierza
W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności wskazań wodomierza, odbiorca ma prawo złożyć wniosek o urzędowe sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza. Pisemne złożenie takiego wniosku stanowi podstawę do dokonania wymiany wodomierza inny i sporządzenia jego ekspertyzy. Wnioski z wykonanej ekspertyzy są podstawą do dalszego działania Przedsiębiorstwa zgodnie z obowiązującym regulaminem dostarczania wody i odprowadzania ścieków uchwalonym przez Radę Miasta Gminy Brodnica.
Uregulowania prawne
Wszystkie działania, o których mowa wyżej wynikają z unormowań prawnych, m.in. ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, uchwalonego w dniu 19 grudnia 2018 r. przez Radę Miejską w Brodnicy.
Rejestry, ewidencje, archiwa
Prowadzone rejestry, ewidencje, archiwa i sposób ich udostępniania danych w nich zawartych
Prowadzone są następujące rejestry i ewidencje:
- rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej
- rejestr uzgodnień i warunków technicznych
- rejestr postępowań o udzielenie zamówień publicznych
- rejestr umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
- ewidencja odbiorców usług
- rejestr wystawionych faktur
- rejestr odczytów stanów wodomierzy
- ewidencja zapłat należności.
Informacje zawierające dane osobowe znajdujące się w ww. rejestrach udostępniane są na wniosek osoby, której te dane dotyczą.